Znamo već svi, nije nikakva tajna, WordPress je najpopularnija platforma za pravljenje sajtova, kreirana sa željom da se sajt napravi za svega 5 minuta. To je naravno i moguće, ali takav sajt neće biti ni blizu dobar koliko može da bude.

Ako se bavite web dizajnom, kreiranjem sadržaja za sajtove, internet marketingom, oglašavanjem ili bilo kojim sličnim poslom, onda sigurno već odlično znate koliko je brzina sajta bitna. Šta onda možemo da uradimo da bismo napravili stvarno brz sajt koji će da zadovolji i Google i klijenta za kog radimo, ali i nas koji te sajtove pravimo?

Ovaj spisak bi verovatno mogao da sadrži barem 100 važnih sitnica, ali mi ćemo ovog puta izvući 3 najvažnije stvari.

1. Pravilan odabir teme, odnosno “page builder-a”

Poslednjih godina page builderi za WordPress su postali znatno popularniji nego teme, jer je sa njima moguće napraviti gotovo bilo šta. Najpopularniji page budileri su trenutno: Elementor, Divi, Oxygen i recimo Brizy. Mišljenja smo da nećete pogrešiti koji god da odaberete, jer svi omogućavaju odlične opcije za dodatne optimizacije, a i brzi su sami po sebi, ukoliko se poštuju osnovna pravila.

Moramo napomenuti da sam WordPress radi na svom builderu, koji još uvek nije dovoljno dobar, ali će uskoro sigurno biti, i vrlo je moguće da će zbog toga neke WordPress teme opet postati aktuelne, ali to je već tema za neki drugi članak.

2. Unapred optimizovan sadržaj

Izuzetno je bitno voditi računa o svakoj stranici web sajta ponaosob. U suštini je prosto – na svakoj treba da se nađe optimalna količina sadržaja – ne samo zbog brzine učitavanja, već i zbog celokupnog korisničkog iskustva.

S tim u vezi, jako je značajno da se svi medijski formati kao što su fotografije i ilustracije preipreme u odgovarajućem formatu kako bi imale samo neophodnu količinu kilobajta. U praksi to izgleda ovako – samo ilustracije za koje ne želimo pozadinu treba da budu u “.png” formatu, dok sve ostale treba da budu u “.jpg”, “.webp” ili nekom sličnom.

3. Odabir odgovarajućeg hostinga

Ukoliko sajt koji pravite neće imati previše očekivanih poseta, onda vam verovatno ne treba najskuplji hosting, ali ipak, nije sve samo do toga. Neki hostinzi su već unapred optimizovani za WordPress sajtove, a neki nisu. Za početničke sajtove svaki hosting će manje više “raditi posao”, ali za bilo šta naprednije, potrebno je odabrati hosting koji ispunjava tehničke standarde. Ipak kao najvažniju stvar u oba slučaja, i najjeftinijih i onih skupljih hostinga, najbitnija je podrška.

Ne morate biti tehničko lice da biste razumeli ove stvari na nivou da znate šta da zahtevate od onoga ko vam pravi sajt. U konačnom, sajt je najlakše napraviti, onda se postavlja pitanje – šta dalje? Kako ga pozicionirati na Google pretrazi i da li ga oglašavati?

Pratite Honorarci blog za više saveta o uspešnom poslovanju.