Zašto pijemo kafu u kafiću, ako je za mnogo manje novca možemo spremiti u svojoj kuhinji? I zašto biramo „Milku” umesto “Najlepše želje” čokolade? I zašto da poslodavac izabere baš vas u moru honoraraca, koji nude istu uslugu? Poslodavca će najpre privući oni koji se svojim pristupom na Internetu izdvajaju od konkurencije, a to se postiže – brendingom! Pa da počnemo! 

Šta je, zapravo, brend?

Brend je vaše jedinstveno ime, vaš logo ili avatar i određena karakteristika koja se vezuje isključivo za vas i uslugu koju nudite i koja vas razlikuje od drugih. To je prva asocijacija koju ljudi imaju kada pomisle na vas, odnosno, ono što će izazvati neku emociju kod njih. Stoga ne čudi što se poslodavci najčešće opredeljuju za rad sa honorarcima koji dele iste vrednosti koje neguju oni i njihovi biznisi.


Šta će to meni?

Brendiranje je suština vaše reputacije na Internetu, i danas vam je potrebnije nego ikada! Naime, u moru honorarnih radnika koji nude slične usluge, samo vam adekvatno brendiranje može pomoći da dođete do idealnih klijenata.

Kako da izgradim brend?

Brendiranje ne samo da će vam pomoći da se izdvojite od konkurencije, nego će i potencijalnim poslodavcima omogućiti da saznaju više o vama i vašem radu i pre nego što vas kontaktiraju.

No, idemo korak po korak:

1. Istražite sa kim trenutno sarađuje vaša ciljna grupa

Izdvojite vreme i istražite svoju konkurenciju: posetite njihove društvene mreže i stranice koje su važne vašoj ciljnoj grupi, odnosno, vašim idealnim poslodavcima. Razmislite šta rade ispravno, a šta pogrešno, i na šta biste mogli da se fokusirate kako biste se izdvojili u svojoj niši. Obratite pažnju na ključne reči i fraze koje vaša ciljna grupa pretražuje i saznajte – ko je, zapravo, vaša ciljna grupa. Zatim, idite još jedan korak dalje i pitajte svoje idealne poslodavce šta ih muči i kako im možete pomoći.

2. Napravite jake temelje

Pošto ste istražili tržište, vreme je da počnete da gradite temelje svog brenda. Odredite 5 reči i emocija koje želite da izazovete kod svojih idealnih poslodavaca. Da li želite da vaš brend bude inovativan? Kreativan? Pouzdan? Brižan? Profesionalan? Ime brenda, fotografija, odnosno, logo i slogan, trebalo bi da izaziva uvek istu emociju kod poslodavca: na društvenim mrežama, sajtu, flajerima – na svemu što nosi ime vašeg brenda – ukoliko ste to vi – vaše ime.

3. I brendovi su ljudi

Nemojte se pretvarati da ste nešto što niste. Ljudi cene autentičnost i prirodnost. Od vitalne je važnosti da im se obraćate jezikom kojim i inače govorite, to ste vi i oni će to prepoznati. Razmislite kako da personalizujete svoje poslovanje, od usluga do poruka na sajtu, odnosno, mrežama. Važno je da znate ko su vaši poslodavci, kakvi su njihovi ciljevi i interesovanja, a zatim i da prilagodite interakciju sa njima.

4. Pokažite da vam je stalo

Adekvatan email je, takođe, odličan način za brendiranje. Neočekivana pažnja i uvažanje je danas važnije nego ikada. Idealan poslodavac je od svih honoraraca izabrao baš vas i ukazao vam svoje poverenje, ne budite lenji, pokažite da vam je stalo i da ste zahvalni na ovoj prilici.

Kako da zaštitim brend?

Vaše poslovanje će se vremenom razvijati, i brend će sa njim rasti. Prema rečima Jeff Bezos – a, osnivača Amazona: „Vaš brend je ono što ljudi pričaju o vama kada niste u sobi.“ Pobrinite se da održite reputaciju na Internetu, tako što ćete reagovati na kritike, i imati odgovor na pitanja svoje ciljne grupe ili im svojim savetima pomoći da dođu do odgovora na iste.

Brendiranje je dugoročan projekat, koji se stalno menja i zahteva malo istraživanja, hrabrosti i vrednost, koja je potrebna vašim idealnim poslodavcima, a samo vi možete da je pružite. Pa, šta čekate? Oglasite se na Honorarci.rs portalu i napravite brend od sebe i usluga koje nudite! 

Za sva dodatna pitanja nas možete kontaktirati na kontakt@honorarci.rs ili nam pisati dole u komentarima.

Ako niste sigurni kako da postavite oglas, pročitajte ovaj tekst.

Ako niste sigurni kako to sve treba da izgleda, napisali smo jedan zanimljiv tekst na tu temu, pročitajte ga ovde.