Od najmanjeg logotipa na reklamnoj olovci, do ogromnih bilborda preko celih zgrada, grafički dizajneri koriste svoje veštine da prenesu poruke na vizuelni način. Oni koriste boje, oblike, tekst i slike kako bi privukli pažnju gledaoca i usmerili je na poruku koju žele da prenesu.

Kako funkcioniše grafički dizajn
Kako funkcioniše grafički dizajn

Ovaj poster nam pokazuje kako funkcioniše grafički dizajn, i gde se krije ta tajna njihovog zanata da bi nam njihova dela „upadala u oko“. Hajde da vidimo zašto su nam sve potrebno grafički dizajneri, šta je tačno njihov posao, i kako da angažujete onog pravog.

 

Da li vam je uopšte potreban grafički dizajner?

Naš odgovor je: apsolutno DA! Čime god se bavila vaša firma, želećete da imate web sajt, prisustvo na društevnim mrežama, razne reklamne materijale, i da sve to bude deo jednog istog vizuelnog identiteta. Samo profesionalni grafički dizajner će moći da napravi ono što će vas izdvojiti iz mora konkurencije i ono po čemu ćete u narednim godinama biti prepoznatljivi.

Grafički dizajn je vizuelna komunikacija sa ljudima koji dolaze u susret sa vašim biznisom; bez obzira na to da li želite logo, infografik, flajer, ili potpuno novi izgled brenda, uloga dizajna je da prenese određenu poruku i ostavi određeni utisak.

Ok, nekad i sami možete nešto od toga uraditi, nekad ćete angažovati „komšijinog malog“, ali za profesionalni dizajn koji šalje pravu poruku ćete morati da angažujete stručnjaka. Na raspolaganju su vam dve opcije: jedna je da angažujete agenciju, a druga je da angažujete honorarnog grafičkog dizajnera, koji će, za mnogo manje novca i sa mnogo više posvećenosti pristupiti vašem zahtevu.

Šta, zapravo, rade grafički dizajneri?

Dizajneri su ljudi koji kombinuju umetnost i tehnologiju, razvijaju ideje, od prvog koncepta do realizacije, i stvaraju vizuelna rešenja koja će se koristiti u štampanoj ili online formi. Sve ovo se naravno radi da bi se nečiji biznis istakao od konkurencije i učinio prepoznatljivim. Oni su nekada davno sve crtali rukom, lenjirima, bojicama, koristili razne alate i oruđa, i dovijali se na najrazličitije načine. Grafički dizajneri su kreativci koji danas koriste kompjuterske programe kao što su Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign. Rade sami ili u timovima, i često su pored grafičkog dizajna specijalizovani za fotografisanje, ilustracije, animacije, tipografiju. 

Da bismo podrobnije objasnili posao grafičkog dizajnera, pomenućemo neke od stvari kojima se oni bave:

– Prikupljanje informacija i sadržaja od klijenta kako bi se stekla prava slika o poslovanju i napravio koncept

– Odlučivanje za određene boje, fotografije, raspored, stilove i tekst

– Izrada knjige grafičkih standarda

– Kreiranje logotipa

– Dizajniranje flajera, vizit karti, postera

– Dizajniranje memoranduma, koverti, fascikli, reklamnih olovaka

– Brendiranje automobila i ostalih vozila

– Skiciranje ideja ručno ili uz pomoć određenog dizajnerskog alata

– Korišćenje programa za dizajn, animaciju i uređivanje

– Praćenje najnovijih trendova iz sveta dizajna

– Saradnja sa drugim grafičkim dizajnerima, kopirajterima i marketarima

Treba pomenuti da potreba za grafičkim dizajnom danas postoji u gotovo svim industrijama, i obuhvata čitav spektar formata, počevši od prezentacija do pakovanja proizvoda. Neki dizajneri se specijalizuju u određenim industrijama, mada je najviše onih koji rade na raznovrsnim projektima. Ipak, imajte na umu da je ponekad dobro angažovati specijalistu. Primera radi, dizajner koji radi samo logotipe je verovatno skuplji od svestranog dizajnera, ali će vašem logotipu posvetiti više pažnje i verovatno ga napraviti boljim.

Kako odabrati pravog?

Izdvojili smo korake koji će vam pomoći da pronađete, angažujete i radite sa dizajnerom koji vam je potreban:

1) Definišite šta želite da postignete

Prvi korak je definisanje onoga što želite da postignete, i određivanje profila osobe koja vam je potrebna: razmislite koja bi znanja i veštine ta osoba trebalo da ima da bi vam pomogla da ostvarite željene rezultate. Sagledajte širu sliku: koji su ciljevi vašeg biznisa, koja je vaša ciljna grupa, koje smernice vašeg brenda dizajner ne bi trebalo da zanemari i koji su rezultati do kojih želite da dođete.

2) Definišite obim posla dizajnera

Sastavite kreativni brief, u kom definišete obim posla dizajnera koga biste želeli da angažujete, i to na osnovu tri ključne stvari:

Rezultati: Šta očekujete od njega? Koje osobine i veštine biste voleli da poseduje?

Ciljevi: Koji su vaši rokovi?

Vreme: Kada počinje, a kada bi trebalo da se završi rad na projektu?

Budžet: Cene grafičkog dizajna mnogo variraju. Umesto da tražite najjeftiniji logo, bolje je da opredelite budžet i pričate sa dizajnerima šta bi sve mogli da vam naprave za tu količinu novca. 

Takođe, u zavisnosti od vrste biznisa, naglasite koje specifične veštine bi honorarac trebalo da poseduje, i u kojoj je fazi vaš brend trenutno.

3) Kakav dizajner vam je potreban?

Odličan, razume se. 🙂

Pored toga što treba da vam pomogne da postignete određene rezultate, honorarac koga ćete odabrati postaje važan deo vašeg biznisa, i radi lakše saradnje, obratite pažnju na sledeće:

Profesionalizam: Potrebna vam je osoba koja će prilagoditi svoj rad vašem poslovanju, i istovremeno razumeti vaše poslovanje. 

Talenat: S obzirom na to da je uloga dizajnera da kreira vizuelni identitet vašeg brenda, važno je da budete upućeni u njegove pređašnje radove, kako biste bili sigurni da je to osoba koja vam je potrebna.

Iskustvo: Informišite se o prethodnim poslodavcima dizajnera, pogledajte njegove radove i saznajte više o programima koje koristi.

Povratna reakcija: Šta njegovi prethodni poslodavci kažu na saradnju sa njim? Pregled njihovih reakcija na rad dizajnera čiji rad razmatrate će vam dati bolji uvod u to sa kim imate posla. 🙂

Portfolio: Dizajn je subjektivna umetnost, ali da li možete da razumete šta je poruka koju dizajner želi da prenese? Da li to radi uspešno? Potražite radove slične onima, kakve želite za svoj biznis, kako biste bili sigurni da je u pitanju osoba koju tražite.

Ukoliko dizajner koji vam je privukao pažnju poseduje baš ove osobine, velika je verovatnoća da ste pronašli pravu osobu za svoj biznis. 🙂

KAKO DA ANGAŽUJETE GRAFIČKOG DIZAJNERA?

1

Pronađi honorarca

Sve grafičke dizajnere koji imaju aktivan oglas možete pronaći u kategoriji Dizajn i kreativa.

2

Ostvari kontakt

Honorarcima možeš slati privatne poruke, ili ih kontaktirati uz pomoć informacija u tekstu oglasa.

3

Dogovori posao

Svi dogovori, oko obima i vrste posla, cene, isplate i slično, se odvijaju bez posrednika.

4

Isplati honorar

Oseti zadovljstvo plaćanja za dobro obavljen posao. Uradi više posla uz pomoć honoraraca.

Par pitanja koje možete postaviti grafičkom dizajneru

Kada napravite uži izbog grafičkih dizajnera s kojima biste voleli da radite, pravi je trenutak da saznate više o njima, i procenite da li će se oni dobro uklopiti u vaš način poslovanja i razumeti ono što radite. 

Razmislite da im postavite neka od ovih pitanja:

„Kažite nam nešto više o projektima na kojima ste do sada radili?“ Pitajte ih ovo u kontekstu omiljenih, skorašnjih, ili projekata sličnih vašem. Šta im je bio najveći izazov, kako su rešavali određene probleme?

„Šta Vi mislite o našem dosadašnjem radu?“ Pitajte ih ovo vezujući se za neki vaš proizvod, uslugu, ili nešto slično. Saznajte da li su se već raspitali o vama

„Sa koliko klijenata ste do sada sarađivali?“ Na ovaj način možete saznati više o njihovom odnosu prema klijentima, i o njihovom načinu ophođenja. Takođe, možete saznati da li imaju dovoljno vremena da se posvete vašem projektu. 

Odgovori koje dobijete mogu presudno uticati na odlučivanje. Jednom dobro postavljen vizuelni identitet može da traje večno. Odradite to kako treba uz pomoć honoraraca. 

Povratak na glavni sajt: