Kažu da doktori leče, a medicinske sestre neguju. Možda doktori i medicinske sestre pristupaju lečenju na različiti način, ali imaju podjednako važnu ulogu za ozdravljenje prosečne osobe urušenog zdravstvenog stanja. Za razliku od kratkog vremenskog trajanja pregleda, kontrole ili operacije od strane lekara, period oporavka od bolesti ili operacije kod pacijenata traje višestruko duže. U tom momentu na scenu nastupa medicinska sestra koja svojom negom, stručnošću i iskustvom pomaže pacijentu da dođe do ozdravljenja.

Žaklina Nedeljković, medicinska sestra i diplomirani menadžer u zdravstvu, osnivač ambulante ,,Mobilna sestra’’, odlučila je da pokrene privatan biznis nakon što je stekla više od 30 godina radnog iskustva u privatnom i državnom zdravstvenom sektoru. Ambulanta za kućnu zdravstvenu negu ,,Mobilna sestra’’ postoji već 5 godina i bavi se pružanjem usluga medicinskih sestara i negovateljica u kućnim uslovima na teritoriji Beograda.

Iz dugogodišnjeg iskustva u radu sa pacijentima u zdravstvenom sektoru, Žaklina će danas sa vama podeliti 5 osobina koje svaka medicinska sestra po pozivu mora posedovati kako bi adekvatno i uspešno mogla da obavlja ovaj posao.

1. Stručnost i iskustvo

Formalno obrazovanje se podrazumeva, a što više iskustva medicinska sestra ima u zdravstvenom sektoru – to bolje. Kroz godine se standardne radnje poput plasiranja katetera, zamene diska stome, traženja vene prilikom davanja infuzija i injekcija itd. usavršavaju i medicinska sestra dolazi do nivoa na kojem ih izvodi brzo i sa lakoćom. Veće i šire iskustvo dozvoljavaju privatnoj medicinskoj sestri da stekne više klijenata, kao i da se specijalizuje u određenoj oblasti u kojoj je zaista dobra. Osnovna razlika između rada medicinske sestre u državnom i privatnom sektoru u našoj zemlji jeste to što klijenti koji su spremni da plate za uslugu privatne medicinske sestre u udobnosti svoga doma od nje očekuju stručnost i profesionalnost u svakom momentu, bez pristajanja na kašnjenje, kompromise, neprijatnosti i polovično odrađene poslove.

2. Tačnost i pedantnost

Medicinska sestra po pozivu mora imati fleksibilan raspored. Onda kada je zakazana kućna poseta pacijentu, privatna medicinska sestra mora stići tačno u ugovoreno vreme. Svi instrumenti koje koristi moraju biti unapred sterilisani, a pacijent unapred obavešten o tome šta od neophodne opreme za pružanje određene usluge mora imati pripremljeno kako bi medicinska sestra mogla da odradi svoj deo posla. Održavanje higijene je bitno i za samog pacijenta, pa je medicinska sestra uvek tu da upozori ukoliko smatra da postoji rizik od infekcije zbog stanja lične higijene pacijenta ili njegovog okruženja.

3. Dobra orijentacija u prostoru

Dolaziti na posao u istu državnu zdravstvenu ustanovu svaki dan se veoma razlikuje od toga kako privatne medicinske sestre na terenu funkcionišu. Konkretno se Ambulanti za kućnu zdravstvenu negu ,,Mobilna sestra’’ javljaju klijenti sa cele teritorije grada Beograda, stoga je bitno da privatna medicinska sestra ima dobru orijentaciju u prostoru, ume da se snađe u vožnji ili pri korišćenju gradskog prevoza i koristi mape ili moderne telefonske aplikacije koje joj mogu lakše pomoći da najkraćim putem i na vreme bude na adresi pacijenta.

4. Strpljenje

Pacijenti kojima je potrebna nega medicinske sestre kod kuće povremeno nisu raspoloženi za saradnju. U tom momentu je bitno da medicinska sestra na terenu dobro iskomunicira ono što je neophodno odraditi u datom momentu, zašto je neophodno da se to odradi (bilo da je u pitanju davanje injekcije, infuzije, previjanje rana ili nešto drugo što se pacijentu u tom trenutku ne radi) i da pokaže strpljenje i razumevanje ka pacijentu.

5. Topao pristup

Možda i najvažniji element po kojem pacijenti razlikuju dobru medicinsku sestru od loše jeste srdačnost, empatija, posvećenost i sveukupni topao pristup. Često je stručna medicinska pomoć kod kuće neophodna upravo onima kojima najdraži nisu tu da prave društvo. U takvim slučajevima, medicinska sestra svojom pozitivnom energijom, osmehom i strpljenjem uz par toplih reči može napraviti veliku razliku u životu pacijenta. Starijim pacijentima je veoma bitno da ih neko sasluša i bar malo zadovolji njihovu potrebu za druženjem. A kada medicinske sestre završe svoj deo posla, onda na scenu nastupaju negovateljice za one pacijente kojima je potrebna višesatna nega u toku dana.

Još jedna osobina koja je takođe veoma važna, jeste da privatna medicinska sestra treba da voli ono što radi odnosno da voli svoj posao. Poziv medicinske sestre je human i često nedovoljno cenjen, ali upravo one su te koje prave najveću razliku u životu svojih pacijenata i za to im svakako treba odati priznanje.

 

Povratak na glavni sajt