Jasno je, svi želimo da izgradimo brend koji će da traje i bude prepoznatljiv, ali kako se to tačno postiže i koliko će da košta?
Dobra vest je da redizajn vašeg postojećeg brenda, ili izgradnja potpuno novog zaista ne moraju mnogo da koštaju, a evo i kako.
Kao prvo i osnovno, oko 60% populacije na svetu spada u vizuelni tip ličnosti, te nije čudo što većina ljudi najlakše zapamti logo. Često su najjednostavniji logotipi najbolji, ali na kraju ispada da je njih najteže napraviti. Upravo iz tih razloga izrada logotipa košta od 3000 rsd pa do više stotina eur.
Ipak, tu priča tek počinje…
Vaš brend će najbolje biti upamćen putem čula vida, a za to vam je potreban dobar i prepoznatljiv vizuelni identitet.
A šta je tačno taj vizuelni identitet?
Najprostije rečeno, vizuelni identitet je skup svi vizuelnih elemenata koje jedan brend koristi kroz kanale komunikacije sa kupcima i zainteresovanim pojedincima.
Kada primera radi u prodavnici birate džem, često ćete posegnuti prvo za onim koji ima najlepši dizajn, i dobar dizajn je zato važan čime god danas da se bavite. Ako želite nove kupce, vizuelni identitet je prva stvar koja mora da se dovede u red.
Vizuelni identitet nije predstavljen samo kroz logotip, već kroz ceo set predefinisanih boja, fontova, oblika koji se koriste na web sajtu, društvenim mrežama, email porukama i potpisima, štampanim promo materijalima, flajerima i katalozima, kako bi sva komunikacije jedne firme ka trećim licima bila jednobrazna.
Vizuelni identitet prenosi sva simbolična značenja jedne firme koja se ne mogu izraziti rečima. On će vas izdvojiti od drugih i po njemu ćete biti prepoznatljivi, jer nije ni poenta da se utopite u masu manje-više istih brendova, zar ne?
Vizuelni identitet ima bezbrojne primene, pa tako dvodimenzionalna rešenja se najčešće koriste u štampanim medijima i na internetu, trodimenzionalna rešenja se koriste u TV i internet animacijama, svetlećim reklamama, za izradu promo materijala. Ako svemu tome dodamo foto i video usluge, te recimo snimanje dronom, jasno je da sve to može jako puno da košta.
Kada se jednom odlučimo na taj poslovni iskorak, važno je da odaberemo prave saradnike, kako bi troškovi bili minimalni, a rezultati vanserijski.
Na putu građenja vizuelnog identiteta pomoćiće vam grafički dizajner koji pravi vizuelna rešenja. Grafički dizajn kao oblik komunikacije koristi vizuelne elemente za prenošenje ideja. Jednom pravilo postavljene grafičke smernice su investicija koja će trajati godinama.
Šta sve radi grafički dizajner
Ima puno toga što ovaj kreativac radi i još više razloga zašto vam grafički dizajner može pomoći u biznisu, a neki od tipičnih poslova su:
- kreiranje vizuelnog identiteta: logotipi, vizit karte, memorandumi
- definisanje grafičkih elemenata kao što su boje i fontovi
- dizajn elemenata za web sajtove
- dizajn marketinškog materijala: brošure, flajeri, razglednice, plakati, bilbordi
- dizajn za publikacije kao što su: časopisi, knjige, katalozi
- dizajn ambalaže za pakovanje proizvoda
- dizajn štampanog materijala poput: majica, uniformi i drugog.
Zašto da angazujete grafičkog dizajnera
Grafički dizajner je kreativna osoba koja pored kreativnosti poseduje smisao za estetiku, harmoniju i dobru kompoziciju i te svoje veštine unapređuje svakodnevno kroz rad na različitim projektima.
Od logotipa preko bilborda do pakovanja proizvoda, grafički dizajneri oživljavaju koncepte, ideje i priče koristeći boje, slike, tipografiju i oblike. Oni vam daju vizuelni okvir i set pravila, koja će dozvoliti da vaši kupci kroz sadržaj koji plasirate uče i inspirišu ih time da saznaju više o vama. To je ključni trenutak u kome posetilac postaje kupac koji će da vas upamti, zatim od vas i da kupi, sutra da vas se opet lako seti, a naposletku i drugima preporuči.
Ono što treba još da znate je da nema ograničenja u pogledu delatnosti ili industrije u kojoj grafički dizajner može da pokaže svo svoje umeće i da vam pomogne u građenju biznisa, jer sve se može vizuelno dobro prikazati, ako imate pravu osobu za to.
Rad sa profesionalnim grafičkim dizajnerom uštedeće vam i novac koji biste dali za marketing, jer će vaš brend svojom prepoznatljivošću krčiti put sebi lakše i brže.
Važna napomena: Nemojte se plašiti koliko će grafički dizajner da vas košta. Važno je da se stvari u startu, ili barem što pre dobro postave, jer će uz dobar dizajn posle sve ići lakše – i pravljenje web sajta, i kreiranje sadržaja za društvene mreže, kao i razni drugi materijali za oglašavanje. Nekad, čak i uz samo mali zahvat promene logotipa uz par sitnica, možete brzo da oživite vizuelno zapušten biznis.