Mi vas iskreno razumemo – pored svih obaveza koje vođenje biznisa nosi sa sobom nekad je zaista teško izdvojiti dodatno vreme i novac za nešto naizgled tako apstraktno kao što je marketing i kreiranje sadržaja.

Stara legenda kaže da negde tamo i dalje postoje ljudi koji kupuju sve redom, bez da prvo provere na internetu o čemu se zapravo radi. Pošto su takvi ljudi danas u manjini i praktično ne postoje, mi želimo danas da vas pitamo ovo:

Da li se na vašem web sajtu nalazi autentičan sadržaj? Da li su fotografije namenski pravljenje od strane profesionalca, ili su „skinute sa neta“? Da li ste tekstove pisali sami, ili ste unajmili profesionalca? Da li plaćate reklame, ili se nadate da će posetioci sami nekako pronaći vaš sajt? Da li vaše objave na društvenim mrežama imaju po svega par lajkova i to samo od ljudi koji vas poznaju?

Naravno, svi bismo voleli da upali ta prosta matematička formula po kojoj možemo da odvojimo 10 – 15% prihoda na marketing i da time udvostručimo prodaju, ali kako doći do toga? Koga tačno da unajmimo i na šta je najbolje da potrošimo novac?

Želite li da znate koja je strelica za pikado prava, kako izabrati onu koja će svaki put pogađati u metu?

Sadržaj koji delite na svom sajtu i društvenim mrežama je usko povezan sa onim što prodajete. Njime učite i informište ljude da saznaju sve o vama, da zavole vaš brend i da vam veruju. To se danas prosto podrazumeva.

Ako imate sajt na kome nemate ni jedan blog tekst, a vaša konkurencija ima, kupci će vas zaobilaziti u širokom luku. Delovaćete sumnjivo i niko neće hteti da ulazi dublje u istraživanje, da vidi da li je to što prodajete stvarno ok, bez obzira što su cene možda i povoljnije.

Dobar sadržaj vašem biznisu prvenstveno pomaže da:

  • ispričate priču o svom brendu, svojim proizvodima i uslugama,
  • objasnite po čemu ste tačno bolji od konkurencije,
  • isporučite vrednost u vidu kvalitetnih informacija koje se ne mogu pronaći nigde drugde,
  • izgradite svoju autentičnost, a nju je nemoguće kopirati, zar ne?

Sve ovo zajedno pomoćiće vam da sa svojim kupcima izgradite prvenstveno odnos poverenja, a ono ima neprocenjivu vrednost i moć. Kada steknete poverenje kupaca, oni će vam se uvek vraćati i preporučivati vas drugima – jednostavno neće hteti da vas menjaju.

Kada sve ovo imate na umu, onda je lako zaključiti da se sadržajem izdvajate od drugih, a vaši kupci tačno znaju šta i zašto od vas kupuju. Ova činjenica nije zanemarljiva stvar kada znamo da smo iz dana u dan okruženi velikim brojem informacija, reklamama kojih ima svugde po Internetu i velikim brojem dostupnih brendova na tržištu.

Ok, koga onda da unajmite?

Unajmljivanje kvalitetnih saradnika je već pola posla završeno. U zavisnosti od veličine vašeg biznisa, možda ćete poželeti da zaposlite nekog za stalno, ali u ovim kreativnim industrijama kao što je kreiranje sadržaja, to se retko kad preporučuje. Naš savet je da angažujete profesionalce za kreiranje sadržaja i to honorarno.

Imajte uvek na umu da niko ne može da poznajte vaš biznis bolje od vas, i da će vaše rukovođenje biti i te kako poželjno. Savetujemo vam da osmislite makar grubi plan šta tačno želite i da zatim angažujete honorarce koji će to izvršiti. Dobar orijentir za kreiranje sadržaja ćete napraviti tako što ćete sebi odgovoriti na ova pitanja:

  • Šta ja zapravo prodajem? Koja je svrha mog proizvoda/usluge?
  • Kako to radi moja konkurencija?
  • Da li su moje cene konkurentne i šta moji kupci zapravo dobijaju?
  • Koja je moja ciljna grupa? (odgovor sigurno nije – svi)
  • Da li moja ponuda može da bude bolja i kako?
  • Koji su načini plaćanja, a koji načini naručivanja?

Ako nemate odgovore na sva ova pitanja, to nije problem, jer će vam stručni saradnici pomoći i sa time. Kada imate odgovore na ova pitanja, tražite da vam priskoče u pomoć ljudi koju su kreativni pisci i koji kreiraju sadržaj svakodnevno, a u tome se osećaju kao riba u vodi. Oni će na najbolji način moći da vas posavetuju, usmere i za vaš sajt i društvene mreže napišu sadržaj koji vam je potreban da unapredite svoju prodaju.

Pored kreativnih pisaca, vašem biznisu će pomoći i isticanje kroz vizuelni identitet, a tu će vam pomoći grafički dizajneri. U vremenu kada video poprima veliki značaj i važnost, tu su foto i video snimatelji.

Može se desiti da na Honorarci platformi naletite i na osobu koja će moći sama sve da vam napiše, osmisli, vizualizuje, ali nemojte da bežite od toga i da angažujete više različitih ljudi. Naposletku je važno samo da pronađete kreativce koji će pomoći da vaš biznis raste i gađa u pravu metu.