Ako ste srećnik koji je unajmio za izradu svog web-shopa programera i/ili web dizajnera i shvaiti da on ume i dobro da piše i to želi da radi, našli ste iglu u plastu sena. Ali ruku na srce, ako se na tu sreću, seno i iglu budete oslanjali, verovatno da vaš web-shop nikada neće ugledati svetlost dana i ekrana.
Web dizajner se bavi crtanjem. Zadužen je za kreiranje vizuelnog identiteta vašeg sajta. Jednostavno rečeno, on će se potruditi da vaš web-shop dizajnira vizuelno lepo, zanimljivo, atraktivno. Da oslikava vas, vaš brend, vašu kompaniju, a pri tome da bude jednostavan za snalaženje svih posetilaca koji na njega kliknu.
S druge strane, vaš web programer ima zadatak da osmisli strukturu čitavog sajta i omogući funkcionalnost svih njegovih elemenata. Sarađujući sa web dizajnerom, programer će učiniti da vaš sajt “oživi”.
I da … njih dvojica tesno sarađuju, svako radeću svoj posao, ali kako bi sajt bio kompletan, potrebno je da vaš web-shop ima sadržaj. Taj sadržaj čine:
E, sada na scenu stupa još jedan web lik, a on ili ona je web pisac.
Pošto smo ustanovili šta ko radi, hajde da objasnimo šta nije opis proizvoda za web-shop.
To nije prekucan tekst iz vašeg kataloga.
Niti je sitno kucani tekst sa vaše deklaracije na ambalaži.
Nije ni tekst kojim na brzinu odgovorite kupcu kada vas pozove na telefon “da vas samo nešto pita”.
Opis proizvoda je marketinši tekst (ili copy) čija je svrha da zainteresuje kupca za vaš proizvod, dok čita informacije o njegovim karakteristikama koje su napisane na zanimljiv i jasan način, shvatajući da će njime zadovoljiti svoje potrebe, ako klikne na dugme za kupovinu baš na vašem sajtu, a ne nekom drugom.
Kao takav, ovakav tekst je vaš prodajni alat, a dobro napisan opis proizvoda će vašem kupcu preneti informaciju i emociju koja će se “preseliti” u korpicu za poručivanje.
Kako bi vaš web pisac mogao da napiše dobre opise proizvoda za vaš web-shop, za početak mu je potrebna vaša pomoć u ovih nekoliko koraka:
Kada sve ovo sada znate, verujem da možete lakše da napravite razliku između svih ovih web likova koji rade svako svoj deo posla na tome da vam vaš sajt služi.
Takođe, sigurna sam da vam je sada mnogo jasnije da opisi proizvoda nisu samo neke suvoparne rečenice koje stoje pored slika vaših proizvoda na sajtu, pa zato angažujte prave ljude da pomognu vama i vašem biznisu.
Honorarac od 2016. godine, i to kao online biznis konsultant, copywriter i web sajt mađioničarka. Više o meni možete saznati na marija.be, a o mojim uslugama na mom honorarci profilu ovde.
Sva prava zadržana 2014-2024 HONORARCI D.O.O.